Svininfluensa, vanlig influensa helt enkelt flunsa...

Jaha nu har dom konstaterat det första dödsfallet av svininfluensa i sverige...
Man ställer ju sig frågan hur personens hälsa va i övrigt.
I sverige dör en bit över 1000 personer varje år i vanlig influensa men det är det aldrig någon som talar om? Hur pass mycket värre är egentligen det här? Blir det bara uppblåst och jätteallvarligt för att skrämma oss vanliga människor?
Jag har två små barn hemma som jag inte kan vaccinera, om jag vaccinerar mig kan jag ändå få influensan i en mildare form och sprida till mina barn som INTE är vaccinerade.
Vad händer då?
Ska jag stanna inne hela hösten för att inte riskera mina barn?
Jag får ju hur som helst inte bli smittad, inte på något sätt...

Handspriten åker nu fram på diskbänken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0